وبلاگ
پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

اگر شما از صاحبان کسب‌و‌کار باشید و به تبلیغات در فضای مجازی نیز علاقه‌مند باشید، احتمالا تا به حال از خود پرسیده‌اید که پروموشن اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله قصد داریم تا به این قابلیت تبلیغاتی که کسب‌و‌کار‌ها را مورد هدف قرار داده، بپردازیم، پس پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

در چند سال گذشته اینستاگرام قابلیت‌هایی را به پلتفرم خود اضافه کرده و کسب‌و‌کار‌ها با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند که از این شبکه اجتماعی و مزایای آن استفاده بهتری داشته باشند. این قابلیت‌ها شامل: تبلیغات پروموشن، تحلیل‌ها و بهبود کیفیت زندگی می‌شوند. چنین مزایایی باعث می‌شوند تا اینستاگرام (مخصوصا برای کسب‌و‌کارها) از سایر پلتفرم‌ها بیشتر متمایز شود.

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

همان‌طور که از نمودار بالا مشخص است، هنگامی‌که بحث بر سر تعامل و شناخت کاربران باشد، اینستاگرام به طرز چشمگیری از رقبای خود پیشی می‌گیرد. اولین تغییر بزرگ در این زمینه به سال ۲۰۱۶ و معرفی پروفایل Business (کسب‌و‌کار) بازمی‌گردد. در این‌گونه حساب‌ها، شرکت‌ها به جای استفاده از حساب‌های شخصی، از حساب‌های Business استفاده کرده و در نتیجه از ابزار‌های تبلیغاتی و تحلیلی بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.

البته در آینده می‌توانید حالت حساب خود را از Business به شخصی تغییر دهید. برخی از کاربران نیز ادعا کرده‌اند که الگوریتم‌های فیسبوک و اینستاگرام، رتبه حساب‌های شخصی را بالاتر از حساب‌های Business قرار می‌دهند، هرچند که احتمال چنین چیزی بسیار پایین است.

مزایای حساب‌های Business در اینستاگرام

  • یک دکمه تماس جداگانه به‌جای قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت bio
  • توانایی انتخاب دسته/صنعت برای کسب‌و‌کار خود
  • دسترسی به قابلیت Insights. با استفاده از این ویژگی مجبور نیستید که فقط بر اظهارنظر‌ها و لایک‌ها تکیه کنید، بلکه می‌توانید تعامل با کاربران و تأثیرات محتوای خود را نیز بهتر مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
  • قابلیت قرار دادن تبلیغات محض در مقایسه با پست‌هایی که فقط ظاهری تبلیغات‌گونه دارند. این‌گونه پست‌ها در قسمت پست‌های حمایت مالی (اسپانسر) در بخش فید‌ها و استوری‌ها و به همراه تعداد بی‌شماری از مشخصات هدف‌گیری، حالت‌های تبلیغاتی، اهداف، روش‌های پرداخت و … نمایش داده می‌شوند.
  • یکپارچه‌سازی بازاریابی حساب‌های تأثیرگذار. با استفاده از این قابلیت، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند از تگ «Paid Partnership» استفاده کرده و ضمن شفاف نگه‌داشتن جریان‌های پولی خود، محتوای قرار داده شده توسط سایرین را نیز مورد تحلیل قرار دهند.
اینستاگرام روی قابلیت حذف وضعیت Seen از پیام‌های دایرکت خوانده‌شده کار می‌کند
ادامه مطلب

خواندنی:آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

پروموشن اینستاگرام چگونه موجب رشد کسب‌و‌کار‌ها می‌شود؟

آیا تا به حال درباره اثبات اجتماعی مطلبی را شنیده‌اید؟ این موضوع بدین معنا است که هر چه پست‌های یک کسب‌و‌کار در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد بازدید، بازبینی، به‌اشتراک‌گذاری و … قرار گیرند، آن کسب‌و‌کار هم در دنیای واقعی و هم در فضای مجازی از مقبولیت بیشتری برخوردار خواهد بود. محبوبیت در بین مردم نه تنها اعتبار، بلکه مهم بودن یک موضوع را نیز نشان می‌دهد.

در دنیای دیجیتال امروزی که اطلاعات با سرعت سرسام‌آوری در حال جابجا شدن است، طبیعتا کسب‌و‌کار‌هایی می‌توانند در زمینه تولید محتوا موفق باشند که شاخص‌های فنی را نیز رعایت کنند. اگر محتوای شما بتواند افرادی را به خود جذب کند، آنگاه عملکردی شبیه به گلوله برف خواهد داشت.

پروموشن اینستاگرام چگونه می‌تواند مقبولیت اجتماعی یک کسب‌و‌کار را افزایش دهد؟

بزرگ‌ترین کاربرد پروموشن اینستاگرام در زمینه اطلاع‌رسانی برند‌ها است. الگوریتم این پلتفرم نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی بر عامل سرعت/محبوبیت تکیه دارد؛ یعنی هرچه میزان محبوبیت پست‌های شما بیشتر باشد، کاربران بیشتری نیز شما را مشاهده خواهند کرد.

اینستاگرام پی برده که حدود ۶۰ درصد کاربران این شبکه از طریق این پلتفرم از محصولات و سرویس‌های جدید مطلع شده و همچنین ۷۵ درصد کاربران نیز اظهار کرده‌اند که پس از مشاهده یک پست، اقداماتی از جمله بازدید از وب‌سایت، خرید محصولات و … را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:7 ایده برای گرفتن فالور بیشتر از طریق استوری اینستاگرام

تفاوت پروموشن اینستاگرام با تبلیغات در چیست؟

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

پروموشن اینستاگرام باعث بیشتر دیده شدن پست‌های کاربران شده و هزینه انجام این کار نیز بر اساس پرداخت مبلغی به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید (CPM) صورت می‌گیرد. این در حالی بوده که تبلیغات شرکت‌هایی همانند گوگل بر مبنای تعداد کلیک موفق (CPC) است.

نحوه گذاشتن پست در اینستاگرام
ادامه مطلب

پست‌های پروموشن پست‌هایی عادی و غیرتبلیغاتی بوده و شما آن‌ها را به پست‌های اسپانسرشده تبدیل می‌کنید. شاید آن‌ها نیز از تگ «Sponsored» استفاده کنند، اما برخورد اینستاگرام با آن‌ها متفاوت خواهد بود. در واقع یک پست تبلیغاتی را می‌توان با روش‌های مختلفی طراحی کرد، اما پروموشن به معنا افزایش لایک، بازدید و اظهارنظر همان پست تبلیغاتی ساده است.

دلیل اینکه اینستاگرام پروموشن را به‌عنوان یک ویژگی جداگانه ارائه می‌دهد این است که در شبکه‌های اجتماعی هیچ کسب‌و‌کار و هیچ حسابی نباید فقط از یک نوع پست استفاده کند. بهترین استراتژی در فضای مجازی، ایجاد تعادل بین پست‌های پروموشن و پست‌های تبلیغاتی ساده است.

آیا سایر انواع تبلیغات از پروموشن ارزان‌تر هستند؟

در حقیقت اطلاعات کاملی در این زمینه در دسترس نیست، اما طبق برآورد‌های مؤسسه AdEspresso، هزینه تبلیغات کلیکی بین ۰.۷ الی ۰.۸ دلار متغیر بوده و این در حالی است که این تبلیغات برای سنین ۲۵ الی ۳۴ سال نسبت به سنین ۱۳ الی ۱۷ سال، هزینه بیشتری خواهند داشت.

چگونه باید از پروموشن اینستاگرام استفاده کنیم؟

پروموشن اینستاگرام از یک حساب Business شروع می‌شود. البته اگر هنوز حساب شما در حالت شخصی قرار دارد، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، حالت حساب خود را به Business تغییر دهید:

۱. به تنظیمات حساب اینستاگرام خود رفته و سپس گزینه «Switch to Business Account» را انتخاب کنید.

۲. اگر حساب فیسبوکی ندارید، بهتر است که اکنون یک حساب برای خود ایجاد کرده و سپس اطلاعات کسب‌و‌کار خود را در آن قرار دهید.

۳. پیش از اتمام کار سعی کنید که تمامی اطلاعات تماس خود را در کلید‌های سفارشی‌شده قرار دهید. این کلید‌ها شامل: Contact Us (تماس با ما)، Message (پیام)، Start Order (شروع سفارش)، Book (نام نویسی) و Reserve (رزرو کردن) می‌شوند.

هنگامی‌که حساب خود را به حالت Business تغییر دادید، حال همه چیز جهت پروموت کردن اولین پست شما مهیا است.

  • جهت شروع باید به پروفایل اینستاگرام خود رفته و سپس کلید «Promotions» را لمس کنید.
درآمداز تیک تاک چقدر است؟
ادامه مطلب

حال می‌بینید که صفحه‌ای مشابه تصویر زیر در مقابل شما ظاهر می‌شود. پستی که قصد پروموت کردن آن را دارید، انتخاب کرده و سپس فلش موجود در گوشه بالا سمت راست را لمس کنید.

در اینجا باید به حساب فیسبوکی خود وارد شوید. لازم به ذکر است که باید خودتان نیز ادمین حساب فیسبوکی موردنظر باشید.

  • پس از ورود به حساب فیسبوک خود، وارد بخشی می‌شوید که در آن ۴ صفحه در مقابل شما ظاهر می‌شوند. نام این صفحه‌ها «Reach new people»، «Your profile»، «Your website» و «Your Direct messages» است. می‌توانید اکنون و یا در آینده به تکمیل اطلاعات این صفحات بپردازید.
  • حال در صفحه «Reach new people» گزینه «Create Promotion» را لمس کنید.

در اینجا به صفحه «Destination» منتقل خواهید شد. در این صفحه باید بسته به هدف خود، یکی از گزینه‌های «Your Profile»، «Your Website» و «Your Direct Messages» را انتخاب کنید. گزینه موردنظر را انتخاب کرده و در صورت نیاز، اطلاعات ناقص را کامل کنید.

اگر گزینه «Your Website» را برگزینید، آنگاه در انتخاب گزینه‌ها انعطاف بیشتری خواهید داشت.

پس از انتخاب گزینه موردنظر در بخش «Destination»، وارد قسمت «Audience» خواهید شد. در اینجا دو گزینه «Automatic» و «Create Your Own» در مقابل شما قرار می‌گیرند. اگر گزینه دومی را برگزینید، آنگاه به صفحه زیر منتقل خواهید شد و در آنجا باید به‌صورت دستی مشخصات مخاطبین خود را وارد نمایید.

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

  • پس از این مرحله نوبت به قسمت «Budget & Duration» می‌رسد. در اینجا باید بودجه و مدت‌زمان پروموشن خود را انتخاب کنید. در این بخش اینستاگرام تخمینی را از میزان بازدید‌های پروموشن شما ارایه می‌دهد.

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

  • آخرین مرحله نیز «Review» نام داشته و در آن خلاصه‌ای از موارد انتخابی و همچنین روش پرداخت هزینه به شما نمایش داده می‌شود. اگر گزینه «Create Promotion» را انتخاب کنید، پست شما جهت پروموت کردن به اینستاگرام ارسال شده و پس از بازبینی، مورد انتشار قرار می‌گیرد.
سرویس های محبوب لایک فالو ارزانی
ادامه مطلب

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

مشکلات پروموشن اینستاگرام در ایران

مرحله پایانی همان قسمتی است که کاربران ایرانی در آن بیشترین مشکل را خواهند داشت، زیرا به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های پرداختی همانند PayPal و … و نیز تحریم کشور ایران از جانب شرکت فیسبوک، امکان پرداخت مستقیم هزینه پروموشن اینستاگرام برای کاربران ایرانی میسر نیست. در این رابطه می‌توانید با کمی جست‌و‌جو و تحقیق، شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که این کار را برای شما انجام داده و در واقع این تحریم‌ها و مشکلات را دور می‌زنند، اما این را نیز باید در نظر داشت که به دلیل نرخ بالای تبدیل ارز در ایران، عملا استفاده از پروموشن اینستاگرام برای کاربران ایرانی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. در عوض می‌توان از تبلیغات در سایر پلتفرم‌ها و یا صفحات اینستاگرامی دیگر جهت مقاصد بازاریابی بهره برد.

Instagram Insights

اینستاگرام پیشنهاد می‌دهد که حداقل ۱۰ دلار را برای پروموت کردن پست خود صرف کنید. البته خودتان با استفاده از Instagram Insights می‌توانید آمار دقیق تأثیرات پروموشن خود را ارزیابی نمایید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تمامی واکنش‌ها به حساب و پست‌های خود را تحت نظر داشته باشید. شما می‌توانید مواردی از قبیل تأثیرات، بازدید از پروفایل، دنبال‌کردن‌ها، به‌اشتراک‌گذاری‌ها، کلیک‌های وب‌سایتی، اظهارنظرها، تعداد کسانی که به دایرکت شما مراجعه کرده، تعداد کسانی که با شما تماس گرفته و همچنین تعداد کاربرانی را که شما را شناسایی کرده‌اند، موردبررسی قرار دهید.

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

به‌کارگیری تمامی قابلیت‌ها

هنگامی‌که آمار‌های پروموشن خود را مشاهده می‌کنید، اینستاگرام آمار‌های جزئی مرتبط با بازدیدها، تأثیرات، تعامل‌ها، خرج کردن پول و همچنین آمار مخاطبان را نیز به شما ارایه می‌دهد. میزان کارا بودن پروموشن‌ها به دیدگاه شما بستگی دارد. یکی از راه‌های بررسی کارایی پروموشن‌های اینستاگرام، ردیابی اطلاعات و محاسبه نسبت هزینه-منفعت است. دو مورد از شاخص‌های بسیار مهم به شرح زیر هستند:

  • نسبت تعامل‌های موفق: این شاخص به میزان متقاعدکنندگی محتوای شما و در نتیجه میزان تغییرات حاصل‌شده می‌پردازد.
  • نسبت هزینه به کلیک (CPC): این شاخص مستقیما توسط اینستاگرام ارایه نمی‌شود، اما در هر صورت مهم است که بدانید برای پروموشن‌های خود و مخصوصا به ازای هر کلیک وب‌سایتی، به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس و … به چه میزان هزینه کرده‌اید.
کسب درامد از فالو ارزانی
ادامه مطلب

یکی از موارد مهم دیگر، دستیابی به مخاطبین مدنظر بوده و همچنین باید این را نیز در نظر داشت که آیا جامعه مخاطبان شما از یک پروموشن به پروموشنی دیگر ثابت است یا خیر؟ همچنین باید به واکنش‌های کاربران نیز دقت کرده و در واقع آن‌ها را ردیابی نمایید. اگر مخاطبین شما افزایش یافته، اما تعامل آن‌ها با شما چندان تغییر نکرده، باید دلیل را در اطلاعات تماس و راهنمایی‌های نامناسب و یا ضعف محتوا جهت ترغیب مخاطبین جست‌و‌جو کرد.

محتوایی مناسب تولید کنید

درحالی‌که پروموشن اینستاگرام باعث بهتر دیده‌شدن پست‌های شما می‌شود، اما اگر محتوای مناسبی نداشته باشید، آنگاه این کار نیز بی‌فایده خواهد بود. Insights و سایر ابزار‌های تحلیلی می‌توانند شما را در بررسی محتوا و مشکلات خود یاری کنند، اما به‌هرحال تولید محتوایی که موردتوجه مخاطبین شما قرار گیرد، مسئله‌ای کاملا متفاوت است.

پروموشن اینستاگرام ،آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

محتوایی کارآمد است که جالب، به‌یادماندنی و کاربردی باشد. جهت نیل به این هدف باید به خواسته‌های مشترک مخاطبین خود توجه کرده و یکی از شیوه‌های درک این موضوع، استماع اجتماعی (social listening) است.

استماع اجتماعی بدین معناست که به گفته‌ها و موارد موردبحث مردم گوش داده و همچنین گرایش‌های حوزه فعالیت خود را نیز شناسایی کنید. در حقیقت با این شیوه می‌توانید گرایش‌های احساسی مردم را به نفع خود مهار کنید. در نهایت با دنبال کردن روش‌های زیر می‌توانید استماع اجتماعی و در نتیجه کارایی پروموشن‌های اینستاگرامی خود را بهبود بخشید:

  • دنبال کردن احساسات کاربرانی که به دنبال یک پویش جدید پروموشن هستند.
  • شناسایی نیاز‌های متداول مصرف‌کنندگان.
  • شناسایی شکاف‌های موجود در سرویس‌ها و محصولات حوزه فعالیت
  • شناسایی جوامعی که هنوز به‌صورت هوشمندانه مورد هدف سایرین قرار نگرفته‌اند.
  • استفاده از عبارات و کلماتی که مصرف‌کنندگان بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.
  • شناسایی و برکناری استراتژی‌های ناموفق.

پست پیشنهادی

خرید فالور ارزان اینستاگرام

ارزان ترین پنل فالور

 

فهرست مطالب

دسته بندی ها

درباره ما

بهترین اراعه دهنده خدمات اینستاگرام درایران، فالور ارزان، پنل فالور رایگان، خرید فالور، فالور، فالور ایرانی، خرید فالور اینستاگرام

ما که هستیم

مجموعه فالو ارزانی از سال 1397 اغاز به کار کرد.شعار ما ارائه خدمات با کیفیت در گرو رفع نیاز کاربران وب و شبکه های اجتماعی می باشد.

خدمات اینستاگرام

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مقالات
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x